سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/17
10:35 صبح

رفتارها حتى با کسانى که قاتل شناخته شدند، رفتار اسلامى باشد‏

بدست روح اله ریاضی در دسته

 یکی از کارهایمان شده گفتن: 
خدابیامرزدش
اگر امروز بود چی می شد و...
برای افرادی که حرف ها و کردارشان به درد امروزمان می خورد.
اما شاید وظیفه ما بیشتر از این آه حسرت بار باشد.
اینها جملات امام خمینی(ره)بعد از بمب گذاری در دفتر نخست وزیری و شهادت آقایان رجایی و باهنر است.
در هفتم تیر نزدیک هفتاد نفر از افراد برجسته نظام شهید شدند و موج ترور های منافقین هم کشور را فراگرفته و هشتم شهریور هم دو مقام عالی رتبه که ذکر شد،شهید شدند.
حالا در تاریخ دهم شهریور امام آمده و چنین حرف هایی زده.
با شرایط امروز اگر مقایسه کنید.به این ضرب المثل پی می برید که میان ماه من تا ماه گردون...

 من یک کلمه مى خواهم عرض کنم و آن اینکه به تمام محاکمى که هستند و تمام دست اندرکارانى که هستند این مطلب را توجه بدهم که مبادا یک وقت اینطور شرارتهایى که در ایران مى شود مثل یک همچو قصه ناگوارى که براى ما پیش آمد و دو نفر از بهترین جوانان و بهترین کارکنان ایران از بین رفت،(1) مبادا یک وقت کنترل خودشان را از دست بدهند و زاید بر آنچه حکم خداست و قانون اسلام است عمل کنند.

مبادا این اسباب این بشود که خشونت زیاد با اسیرها بکنند و با زندانیها بکنند و بدون دقت، بدون توجه یک وقت افرادى را بگیرند که - خداى نخواسته - گناهکار نبوده اند و گرفتار شده اند.

اسلام و مسلمین باید، مسلمین باید همانطورى که در اسلام هست با تانى، با طمانینه ، بدون اینکه دست و پاى خودشان را گم بکنند، به کار خودشان ادامه بدهند و با اسرا رفتار خوب بکنند و آنچه که قانون اسلامى اقتضا مى کند با آنها عمل بکنند و هرگز با عصبانیت و با دستپاچگى کارى را انجام ندهند و به طور متانت و طمانینه بر موازین قانونى و بر موازین اسلامى با آنها عمل بکنند.

مبادا یک وقت شهادت عزیزان ما اسباب این بشود که با شدت عمل بیشتر از آن مقدارى که باید با آنها عمل بشود، عمل بکنند.

با زندانیان رفتار خوب مى کنند و بیشتر کنند و با اسرا رفتار خوب مى کردند و مى کنند و بیشتر کنند.

و محاکم با قدرت هرچه تمامتر به کار خودشان ادامه بدهند.

و مردم و ملت با قدرت تمام، و هرچه بیشتر توجه کنند و به این کسانى که توطئه گر هستند توجه کنند و به محاکم صالحه و به مقامات انتظامى اطلاع بدهند.

آنها هم با موازین قانونى و اسلامى عمل بکنند و مفسدین را به جزاى خودشان برسانند و کسانى که بیگناه هستند از حبس خارج بکنند و على اى حال، رفتارها، رفتارهاى اسلامى باشد.

جمهورى، جمهورى اسلامى است، رفتارها حتى با کسانى که قاتل شناخته شدند، رفتار اسلامى باشد و لو اینکه با شدت عمل و شدت دید آنها را به جزاى خودشان برسانند، اما فقط همان رساندن به جزا باشد و تعدى زیادتر نشود.

...

در صحیفه نور من جلد 9 صفحه 20

در صحیفه نوری که آدرسش اینجاست:جلد15

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=19667&BookID=5657&PageIndex=62&Language=1#p61