سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/12/4
2:21 عصر

مردم فهیم اند،اما...

بدست روح اله ریاضی در دسته

بارها شنیده ایم که برخی اصحاب قدرت ادعا می کنند که مردم ایران فهیم هستند و چه و چه.کار به جایی رسیده که حتی از طرف مردم تعیین تکلیف هم می کنند،اما هیچ وقت به این سوال پاسخ نمی دهند که اگر مردم را فهیم می دانید چرا تا به حال این مردم فهیم:

یک بار خودشان تصمیم نگرفتند که مثلا در حمایت مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کنند و همیشه نهادهای حکومتی بودند که برایشان تصمیم گرفتند؟

خودشان تشخیص ندادند که کدام فرد صلاحیت انتخاب شدن توسط آنها را دارد یا نه و همیشه شورای نگهبان برایشان تصمیم می گیرد؟

خودشان رسانه مورد علاقه و یا توجه شان را انتخاب نکردند و فقط رسانه های یک طیف حیلی خاص را می توانستند ببینند و بخوانند و این جوری نبوده که حداقل تمام گروه های مسلمان داخلی رسانه داشته باشند و بتوانند عقاید و نظراتشان را به مردم منتقل کنند؟

خودشان تصمیم نگرفتند که کدام فیلم و کتاب و محصول فرهنگی را می پسندند و برایش پول خرج می کنند و کدام را نه؟

یک گزارش از عملکرد مسئولین رده بالای نظام به جز مدح و ثنا به آنها داده نشده تا بتوانند در مورد صلاحیت آنها فکر کنند؟

و حتی نمی توانند ماشین مورد علاقه شان را سوار شوند و از گرانی بسیاری از خدمات به نسبت کشورهای دیگر و نا امنی مسافرت های هوایی و زمینی و ...گلایه کنند.

خلاصه اینکه اگر معتقدید مردم به خاطر سیب زمینی به کسی رای نمی دهند و فهیم هستند چرا خودتان به خاطر این همه فهم بهشان اجازه نمی دهید خودشان برخی کارها را انجام دهند و مدام آنها را صغیر فرض کرده و به زور دستشان را می گیرید تا جاهای بد بد! نروند و فکرهای بد بد! نکنند.