سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/3/11
11:54 عصر

مساله غزه و یک سوال

بدست روح اله ریاضی در دسته

در مورد حمله اسراییل به کشتی حامل کمک به غزه، آنقدر برخورد غلط و غیر منطقی بوده که اصلا جای دفاع ندارد و همه آن را محکوم می کنند.اما به نظرم علت های افراد برای تقبیح این مساله با هم متفاوت باشد.
مثلا من نوعی می گویم حالا اگر می خواست برخوردی هم کند،‌نیاز به این همه خشونت نبود .می شد دیپورتشان کرد.و یا فوقش بگیرندشان و بعد چند روز آزادشان کنند.حمله و تیراندازی و آدم کشی که نمی خواست.البته بگذریم از اینکه اصلا این روش جنگیدن؛ گشنگی و تشنگی دادن به طرف مقابل ، از نظر من محکوم محکوم است.
اما فکر می کنم برادران سپاهی و بسیجی من به دلایل دیگر این حرکت را محکوم می کنند.
مثلا فرض کنید یک عده در کشور خودمان،‌با این بهانه که به زندانیان اوین سخت می گذرد ،‌بخواهند راهپیمایی کنند به سمت اوین و آنجا تحصن کنند که آقا به داد زندانیان برسید و حقوق آنها را رعایت کنید.فکر می کنید اولا به آنها چنین اجازه ای داده می شود و اگر جمعشان بگیرد و حرکت کنند،‌با برخورد شدید و باتوم و دستگیری و ... مواجه نخواهند شد؟
وقتی برخی حمله به کوی دانشگاه را طبیعی می دانند چطور توقع دارند اسراییل اجازه بدهد یک عده برای دشمنش کمک بیاورد و نقشه هایش را به هم بزند.
به نظرم نوع نگاه این دوستان فقط به این بر می گردد که اسراییل چون غاصب است و بد است و یهود است،‌حق ندارد این کار را بکند،‌اما اگر نظام اسلامی بود،‌شاید تا حدود زیادی حق داشته باشد.بالاخره حفظ نظام است و از اوجب واجبات!