سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/1/22
12:23 عصر

امام زمان(عج) و عقلانیت

بدست روح اله ریاضی در دسته

یک جمله ای استادنا آیت الله جوادی آملی در آخرین جلسه اخلاق شان مطرح کردند که حسابی جانم را صفا داد.ایشان گفته اند:«جامعه ای که رشد عقلانی نداشته باشد به هر سمتی کشیده می شود».در ادامه هم توضیح دادند که:«حتی اگر حضرت حجت (ع) امروز ظهور کنند،‌این 7 میلیارد انسان را بر اساس عقل اداره می کنند.»
اول که بعد از آن خطبه معروف، یه گمانم ایشان بنادارند مسایل را به صورت سربسته و غیرمستقیم بیان کنند.
دوم اینکه از نظر منروی نکته مهمی انگشت گذاشته اند که از مهمترین ریشه های مشکلات اخیر و طولانی در کشور ما همین بی اعتنایی به این مساله عقلانیت است.
سوم اینکه،‌ مثالی که زده اند قطعا باب طبع خیلی ها نیست.به خصوص کسانی که در این سالها در مصدر امور قرار گرفته اند و آنچه بیشتر از حضرت حجت(ع) برای خلق تعریف می کنند ؛‌شمشیر و سر بریدن و ... است.
قصد مو از ماست بیرون کشیدن ندارم،‌ولی برایم جالب بود که سایت ج ر س ؛‌که می گویند به ضدانقلاب و سیا و فراماسونری ها و ... وابسته است(من نظری در این مورد ندارم)، این خبر را با همین تیتری که خبرگزاری مهر زده ، ‌و بدون دخل و تصرف منعکس می کند، ‌اما جستجویی که دیروز در سایت های وابسته به جریان حاکم کردم،نتایج جالبی داشت.
رجانیوز و ایرنا اصلا خبر را درج نکرده بودند.فارس که خبر را زده بود،‌ جمله اول ایشان در خبرش نبود(یک جور دیگر منعکس شده) ، در حالی که حتی دعای آخر جلسه را هم آورده بود.در کیهان هم امکان جستجو فراهم نشد.
نمی شود قاطعانه حکم صادر کرد،‌ ولی با شناختی که از این دوستان دارم،‌ احتمالا چنین بیانی به مذاق شان خوش نیامده.
حالا که صدر و ذیل کلامشان تقلید و سرسپردن و بصیرت مبتنی بر آن و هر چه فلانی گفت را به گوش جان پذیرفتن است،‌به نظر شما اگر کسی ادعا کند که روش امام زمان(عج) بر پایه عقلانیت است ،‌چه حالی به این دوستان دست می دهد؟
لینک سخنان ایشان در خبرگزاری مهر
لینک سخنان ایشان در خبرگزاری فارس