سفارش تبلیغ
صبا ویژن

94/12/6
10:42 صبح

دو پیش بینی قطعی انتخاباتی

بدست روح اله ریاضی در دسته

در مورد انتخابات فردا میزان مشارکت و نحوه رای دادن مردم بسیار مهم است. اما قطعا دو نتیجه از این انتخابات به صورت قطعی متصور است که به نظر می رسد دو جریان سیاسی عمده از فردای اعلام نتایج روی آنها مانور تبلیغاتی خواهند داد.

به کمک خدا و آگاهی مردم عزیز، اکثریت دو مجلس شورا و خبرگان اصولگرا هستند. این سخن اصولگرایان بعد از اعلام نتایج خواهد بود. اما بنده از همین الان آن را پیش بینی که نه، بدیهی می دانم. چرا که جریان مقابل در اکثریت حوزه ها یا نامزدی ندارد و یا نامزدهای اعلام شده اش بخشی شان اصولگرای مثلا متعادل هستند. فارغ از کاندیداهای مستقل که بعدا جناح سیاسی شان مشخص خواهد شد، جریان غیراصولگرا در خوشبینانه ترین حالت، 100 کرسی مجلس را به دست خواهد آورد که باز هم اقلیت خواهد بود.

رشد چند صد درصدی نمایندگان اصلاح طلب مجلس به نسبت مجلس نهم. این هم بدیهی است. چون سرجمع نمایندگان اصلاح طلب مجلس نهم، بیست نفر هم نمی شدند. هم اصلاح طلبان تحریم کرده بودند و هم امکان شرکت نداشتند. اما الان با وجود رد صلاحیت ها با لیست کامل در اکثر حوزه ها آمدند و می توانند اصول گرایانی را که در لیست شان قرار دادند را هم به عنوان اقبال به اصلاح طلبان جا بزنند.

در نتیجه:

مجلس آینده دارای اکثریتی اصولگرا با اقلیت قوی تر اصلاح طلب به نسبت سه مجلس قبل خواهد بود.