سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/5/23
4:41 عصر

کار رمضانی واقعی!

بدست روح اله ریاضی در دسته

یک ویژه نامه ای سازمان فرهنگی هنری شهرداری چند سال قبل برای مراجع تازه در گذشته زده بود؛ که خاطرات جالبی در آن نقل شده بود.

یکی از آن خاطره ها مربوط به جناب اقای قالیباف شهردار آن روز و امروز تهران بود که آیت الله فاضل لنکرانی به ایشان گفته بود :واجباتت را انجام بده و به جای مستحبات کار مردم را راه بیانداز و اگر آن دنیا بازخواست شدی بگو فاضل به من این جوری گفت.

این روزها فضای شهر و مترو به مدد شهرداری کمی رمضانی تر شده.در ایستگاه های مترو روحانیونی نشسته اند که به سوالات شرعی پاسخ می گویند،در واگن ها دعای هر روز ماه رمضان و اشعار و روایات مربوط به آن خودنمایی می کند.دعاهایی که گاهی چسب بنرشان وا رفته و اشعاری که گاهی غلط چاپ شده اند.

دستشان درد نکند و اجرشان با خدا.اما هنوز که هنوز است مسافران مترو برای پیدا کردن مسیرشان با مشکل مواجه اند و خبری از کیوسک های اطلاع رسانی و یا تابلوهای مشخص کننده ایستگاه ها و مسیرهای درست به میزان کافی و یا جامع نیست و من نوعی هر روز پاسخگوی کسانی هستم که نمی دانند چگونه به ایستگاه مورد نظرشان بروند.

ای کاش به جای ویژه نامه درآوردن و خاطره گویی برای مردم و افطاری دادن، اول خودمان به انچه می گوییم باور داشته باشیم.یا به قول ابوسعید ابوالخیر:«حکایت نویس نباش، انچنان باش که از تو حکایت کنند»