سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/12/17
4:26 عصر

تفاوت دو سیاستمدار!

بدست روح اله ریاضی در دسته

در ماه های منتهی به انتخابات 88، اصلاح طلبان و حامیان خاموش آنها هجمه بسیار سنگینی را بر علیه رییس جمهور قانونی شروع کردند.او را دروغگو و بی لیاقت و چه و چه خواندند و پا را از دایره اخلاق فراتر گذاشتند.اگر چه برخی از آن انتقادات به زعم نگارنده وارد و درست بود،اما نحوه بیان و گاه افراط در آنها باعث می شد که شان ریاست جمهوری زیر سوال برود.

محمود احمدی نژاد که به مناظره آمد، عنان از کف داد (و یا شاید هم سیاست ورزی کرد) و بر منتقدانش آنگونه تاخت که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بود.او اخلاق را که هیچ ،حتی شرع و عرف را هم در نوردید و بر چهره مسئولان فعلی و گذشته آن چنان چنگ انداخت که گروهی طنز ساختند که گویا تا به آن روز کشتی نظام جمهوری اسلامی را دزدان دریایی هدایت می کردند.ماجرای عکس همسر نامزد رقیب و بگم ؟..بگم ؟ های احمدی نژاد بیش از پیش او را در ذهن مخاطبین سنت گرا و مذهبی اش سقوط داد.

از آن سو، در ماه های منتهی به انتخاباتی دیگر در اسفند 89،این بار رقیب همیشگی احمدی نژاد و خانواده او بود که مورد هجوم انواع فحش ها و تهمت ها قرار می گرفت، و اگر احمدی نژاد از حمایت نهادهای رسمی و رسانه های حکومتی برخوردار بود، شعار مرگ بر هاشمی از رسانه ملی پخش شد و آن رسانه حتی تذکری نیز نگرفت.

این بار در حالتی که جناح رقیب خود را برای انتخاباتی عجیب آماده می کرد و می خواست با تحریک رفسنجانی ، او را در بازی باخت - باخت قرار دهد،اما هاشمی با استعفا و کناره گیری امروز خود نشان داد که حاضر به رقابت و پیرزوی با هر قیمتی نیست و اگر چه در پس پرده ممکن است دست به اقداماتی بزند، اما در ملا عام حاضر به زیر پا گذاشتن هر معروفی نیست.

افراطیون امروزی اگر چه در ظاهر به آنچه می خواستند رسیده اند، اما ناغافل دست به کاری زدند که امثال هاشمی هر چه تلاش می کردند ، خود نمی توانستند این کار را انجام دهند.

در انتخابات 84 اگر بیش از نیمی از رای 10 میلیونی هاشمی به پای مصلحت سنجی برخی برای رای نیاوردن رقیب گذاشته می شد، اما امروز و فرداها هاشمی در برابر رقیب بی اخلاقش از چنان رایی برخوردار خواهد شد که حتی اگر هیچ گاه نیز ابراز نشود، برای او که سیاستمداری در پایان کار است بهترین ها خواهد بود.

هاشمی امروز اگر چه سمت هایش را یک به یک از دست می دهد، اما حداقل جایگاهی در قلوب مردم به دست خواهد آورد که اگر از او نامی به نیکی نبرند، بدی اش را هم نخواهند گفت.