سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/4/16
12:30 عصر

فقط اسپانیا

بدست روح اله ریاضی در دسته

الان از هرکسی بپرسی،‌به نحوی طرفدار آلمان شده است.آلمانی ها تا به اینجای کار،‌علی رغم قرعه ای که بر روی کاغذ خیلی سخت می نمود،‌مقتدرانه به جمع چهار تیم پیوسته اند.اما از نظر من قطعا آلمان قهرمان نخواهد شد.البته از اول جام طرفدار اسپانیا بودم و بر این باورم که فقط این تیم می تواند از پس هلند مزخرف بر بیاید و مانع قهرمانی این تیم شود.
همچنین اگر بخواهیم احساسات را به کنار بگذاریم و کمی معقول به روندی که تیم المان تا به اینجا طی کرده نگاه کنیم،‌موارد بسیاری را می بینیم که آلمانها شانس آوردند و همه چی آن گونه پیش رفت که آنها می خواستند.
شانس اول المان مصدومیت بالاک بود.اتفاقی که شاید اول کار ،همه طرفداران آلمان را نگران کرد که تیم شان بدون بالاک چه کند؟ نبودن بالاک همه بازیکنان آلمان را تبدیل به یک بالاک متوسط کرد.الان در تیم المان چه کسی بازیکن سر تری است؟ باور کنید که چنین انتخابی سخت است و بعید به نظر می رسد که حتی بتوانید بر روی دو اسم تمرکز کنید.این باعث می شود که دیگر همه چشم ها به یک بازیکن نباشد و همه با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنند.تیم حریف هم می ماند که کدام بازیکن را مهار کند؛‌چون نمی شود که برای همه بازیکنان یار مستقیم گذاشت.
شانس دوم آلمان این بود که تیم هایی که مقابلش قرار گرفتند ،همان کاری را می کردند که آلمان می خواست.؛‌یعنی فوتبال بازی می کردند.(این را در مطلب ضد فوتبال توضیح دادم.)کافی است نگاهی به بازی آلمان با صربستان و غنا بیاندازید تا متوجه شوید که المان در برابر تیم هایی که ضد فوتبال بازی می کنند چقدر آسیب پذیر بود.از یکی باخت و در برابر دیگری به زور و با یک گل پیروز شد.
آرژانتین و انگلیس از اول بنای حمله و پیروزی گذاشتند.اما جوانی و انگیزه بالاتر آلمانها و کمی هم شانس و مربی بزرگی که دارند،‌آنها را زودتر به گل رساند.دو گل به انگلیس و یک گل به آرژانتین.بعدش عطش آلمانها فروکش کرد و تیم مقابل به حمله پرداخت.انگلیسی ها به دو گل رسیدند که داور یکی اش را به اشتباه مردود اعلام کرد و آرژانتینی ها هم موفق نشدند.بیست دقیقه آخر بازی دوباره توپخانه ژرمن ها به کار افتاد و حریف را ویران کرد.
در حقیقت آلمانها در کل 40 دقیقه بازی زیبا ارائه می دهند و مابقی ،بازی بسته و دفاع چند لایه.
از نظر من تیمی در مقابل آلمان موفق می شود که ضد فوتبال کند و هلند چنین تیمی است.آلمانی های جوان همان گونه که زود پر انگیزه می شوند ،‌خیلی زود و راحت تر از یک تیم پرتجربه،‌کم خواهند آورد.کافی است نگذارید آلمان اول به گل برسد و یا تا دقیقه 70 ،بازی ‌مساوی پیش برود.
آن موقع است که آلمانها خودشان ،‌خودشان را به ورطه نابودی می کشانند،‌و همان گونه که در بازی با صربستان رخ داد حتی نمی توانند پنالتی را گل کنند.
اما از آن طرف اسپانیا یک بازی هم نداشته که تیم مقابلش فوتبال بازی کند.برای همین تا به اینجا بازی اش چنگی به دل نزده و با حداقل فاصله پیروز شده.
من اسپانیا را آب دیده تر از آلمان در برابر هلند مزخرف و ضد فوتبال می دانم.و برای همین می گویم: فقط اسپانیا!