• وبلاگ : سي و يك شب
  • يادداشت : چرا با طرح تحول مخالفم؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نوشته تان ساير روالهاي فاسد اداري را هم اضافه کنيد. مثلا نقش بي حساب و کتاب نهادهاي نظامي در اقتصاد و بودجه سازمانهاي نظامي و بازده ضعيف آنها و ايضا سازمانهاي اقتصادي غولي مانند بنياد مستضعفان و جانبازان و يا سازمان اقتصادي کوثر .... و ساختمان سازيهاي غيراصولي که خود باعث هدر رفتن انرژي است.

    انگيزه اي شد در اين مورد بنويسم. در كامنتها هم به درستي اشاره شده كه همين حضرات در مجلس هفتم با كلي سروصدا و به نام مستضعفين طرح تثبيت قيمتها را به دولت خاتمي تحميل كردند كه اگر اين كار صورت نگرفته بود طبق قانون برنامه چهارم قيمت حاملهاي انرژي در طول زمان اجراي برنامه واقعي ميشد. راستي احمدي نژاد هنوز به مجلس گزارش برنامه چهارم رو نداده!

    ول كن بابا!!!!!!!
    همين حالا هم فشارها طاقت ملت را طاق کرده است. و اصلا شايد مطرح کردن بحث هدفمند کردن يارانه ها ، دستاويز دولت باشد براي حق به جانب نشان دادن خود و گريز از بار فشار مردمي که کم کم دارند از زور فشارهاي اقتصادي کمرشان مي شکند.
    سلام. جا دارد از دولت هاي قبلي بپرسيم چرا اين کار را نکردند؟ اوليش که قانون تثبيت قيمت ها بود که مجلس الاغ هفتم کرد توي ماتحت دولت خاتمي. اگر آن بي تدبيري و عوام فريبي و جفاي حقيقي به مردم در آن تاريخ توسط مجلس بي شخصيت -که بيشتر منتخب شوراي نگهبان بود تا مردم- انجام نمي شد، اي بسا با يک روند پلکاني، الان قضيه حل شده بود. اين الاغها آمدند و جلوي قضيه را گرفتند و ما را به اين روز انداختند. زمان هاشمي هم که اصلا اين مساله موضوعيت نداشت. نه گازرساني کامل شده بود و نه بنزين اين قدر مصرفش بالارفته بود و اتفاقا ميل به واردات ماشين و ... هم داشتند. جنگ و اقتصاد کوپني و دلار دولتي و ... هم در کار بود. آن ها اولويت داشت. در مورد اقتصاد زمان هاشمي، و سپس خاتمي، مي شود خوب دفاع کرد. گند اصلي را هم مجلس زد با طرح تثبيت قيمت هايش.
    هر چند با كليت نقدي كه وارد كرديد موافقم ولي هنوز نمي توانم با اصل طرح مخالفت كنم.... نقدها در مورد كمبودهاي ما در توليد و صنعت صحيح است ، اما اول بايد روشن شود كه با اهداف اصلي طرح تحول موافقيم يا خير... و بعد برسيم به نقد راهكار هاي اجراي آن...اگر با اهداف اصلي موافقيم و با جزييات نحوه اجرا به دلايلي كه نوشته ايد مخالف هستيم ، طبيعتا اين سوال پيش مي آيد كه خوب پس راه حل ما براي مشكلات برشمرده چيست...
    پاسخ

    اصل طرح در نگاه يك جانبه خيلي خوبه.اما اگر بخواهيم همه جانبه نگاهش كنيم محكوم به شكسته.مثل سازماني كه مي گويند منشوري كثير الوجه است.خيلي حرف ها مي شود در موردش زد.يكي اش اينه كه ما بايد حقوق و دستمزدمان را هم متناسب با افزايش قيمت ها بالا ببريم.نمي شود كه قيمت بين المللي شود ولي دستمزد ما جزو كمترين ها در دنيا باشد.به نظر من صرفا در كشور ما مسوولين محترم از يك پديده همه جانبه آن بخشي اش را اجرا مي كنند كه كمترين ضرر و سختي را براي خودشان داشته باشد.مسوولين ما هنوز نتوانستند جلوي توليد پيكان و مشتقاتش كه روا و وانت پيكان است را بگيرند.اين طرح كمر مردم را مي شكند.طبقه متوسط را هم له مي كند و قطعا براي طبقه بالا دست هم مشكلاتي به همراه دارد.چون غير از كالاهاي اساسي يقيه اقلام با كمبود تقاضا مواجه مي شوند.حالا بيايند و قيمتش را بالا ببرند. كسي نمي تونه بخرهدر مورد راه حل ها بعدا خواهم نوشت.