• وبلاگ : سي و يك شب
  • يادداشت : به آقاي هاشمي حق مي دهم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + م.ع 
    در پاسخ به معما:
    به جاي سخن گفتني چنين تند و بي ملاحظه، با اشاره به بخش هايي از کلام امير مومنان، شما را به کمي تامل و انديشه ورزي فرا مي خوانم، باشد که به نام دين هر سخن ياوه اي بر زبان نرانيم.
    -) امام درباره آزادى مذهبى به مالك اشتر سفارش مى فرمايد:
    (ولاتكونّن عليهم سَبُعاً ضارياً تغتنم أكلهم فانّهم صنفان امّا أخ لك فى الدين وامّا نظيرٌ لك في الخلق.)50
    و مباش همچون جانورى شكارى كه خوردنشان را غنيمت شماري!
    چه رعيّت دو دسته اند: دسته اى برادر دينى تواند و دسته ديگر در آفرينش با تو همانند.
    -) و درباره حق حيات و امنيت فردى سفارش مى فرمايد:
    (ايّاك والدّماء وسفكها بغير حلِّها فانه ليس شيء أدنى لنقمة ولا أعظم لتبعَة ولأ أحرى بزوال نعمة وانقطاعِ مدّة من سفك الدّماء بغير حقِّها. واللّه مبتدئ بالحكم بين العباد فيما تسافكوا من الدِّماء يوم القيامة فلاتقوِّيَنَّ سلطانك بسفكِ دم حرام فانّ ذلك ممّايضعُفُه ويوهنه بل يزيله وينقله.)51
    و بپرهيز از خونها و ريختن آن به ناروا كه چيزى چون ريختن خون به ناحق آدمى را به كيفر نرساند و گناه را بزرگ نگرداند و نعمت را نَبَرد و رشته عمر را نَبُرد و خداوند سبحان روز رستاخيز نخستين داورى كه ميان بندگان كند در خونهايى باشد كه از يكديگر ريخته اند پس حكومت خود را با ريختن خونى به حرام نيرومند مكن كه خون به حرام ريختن قدرت را به ناتوانى و سستى كشاند بلكه دولت را از صاحب آن به ديگر بگرداند.
    -) امام بالاترين مرحله امر به معروف و نهى از منكر را گفتن سخن بجا و شايسته در برابر پيشواخودكامه مى داند.(كلمات قصار 366)
    -) پس از تعيين محمد بن ابى بكر به فرمانروايى مصر در نامه خود به وى مى نويسد:
    (فاخفض لهم جناحك و ألن لهم جانبك وابسط لهم وجهك وآس بينهم فى اللحظة والنظرة حتى لايطمع العظماء فى حيفك لهم ولاييأس الضُّعفاء من عدلك بهم.)58
    با آنان فروتن باش و نرمخو و همواره گشاده رو; و به يك چشم بنگر به همگان خواه به گوشه چشم نگرى و خواه خيره شوى به آنان. تا بزرگان در تو طمع ستم بر ناتوان نبندند و ناتوانان از عدالتت مأيوس نگردند.
    بر اين اساس امام حقوق بشر را فداى قدرت پر توان و فراگير دولت اسلامى نكرد و حكومت امام به نام جامعه اسلامى هيچ انسانى را از حقوق فطرى و طبيعى خود محروم نكرد.



    خيلي تند مي ري ها. مراقب خودت باش. ضمنا مي دوني که از نظر رهبر ظاهرا مراد شماست که مردود شده. همينطور اگر طرفداراي احمدي نژاد هم اينشکلي معترض به انتخابات مي شدند احمدي نژاد مردود مي شد. بعد هم اينکه حق دادني است. ولي اگر حقي باشد آقا جان. توهم حقي که از شما گرفتن رو چه جوري جبران کنند؟ مي خواي همه تعرفه ها رو آتش بزنند؟ بعد هم بدان که همه کساني که چپ کردند مثل شما شدند و بعد چپ کردند. يعني تندتر از يک مجتهد جامع الشرايط که ظاهرا از نظر شما متاسفانه به او مي گويند رهبري. يزيد هم حق داشت. عمر و ابوبکر هم قبلش حق داشتند. بهشان نداند لذا گرفتند... به قيمت شهادت مادرم زهرا. دست بستن پدرم علي. مراقب باش آقا روح الله. حق قطعا دادني است. ولي نه اينکه هر کس فکر کرد حق دارد لذا دارد. نه. اشتباه نکن. باور کن خسرو پرويز هم حق داشت. شمر هم حق داشت بر سينه پدرم حسين بنشيند... ابرهه هم حق داشت. مأمون هم حق داشت اماممان علي ابن موسي الرضا عليه السلام را شهيد کند. اگر يقين هم داشته باشيد بايد ببينيد بيت چرا از تقلب خبر نداره. نه اينکه با هزار تا واسطه بزنيد تو دهن بيت... حق با شما نخبه هاست آقا جان. اصلا هر چي شما بگيد. فقط شما مي دونيد حق چيه. ما که اسکول مادرزاديم. جاهليم دربست. حقم با شماست. اميد که هر کي درست ميگه بر طرف مقابل پيروز بشه. بعد هم يادمان باشد که نظام ما فعلا بيشتر امام حسيني عمل مي کند تا امام حسني...
    پاسخ

    يك نگاهي به نوشته من و نظر خودت بيانداز آقا سيد.تا ببيني چه كسي تند رفته.من چند تا دليل عقلي مطرح كردم.شما هم مي تواني به من بگويي كه اين دلايل غلط است به فلان دليل.البته من به احساسات طبيعي سن شما و محيطي كه در آن هستي حق مي دهم.من به دنبال رشد خودم و جامعه ام هستم.شما هم به جاي قسم خوردن به مقدسات ،بيا و در فضاي منطقي بحث را به جلو ببريم.براي هر دومان بهتر است.

    پس از پايان مناظره همين سوالات در ذهن من هم بود و لذا مطلبي نوشتم با عنوان مناظره احمدي نژاد-موسوي و رهبر با اين آدرس

    http://hoboot1.persianblog.ir/post/95/

    فرصت كرديد نگاهي بهش بندازيد.

    از مطالبتون استفاده ميكنم. موفق باشيد.

    بسم الله

    تا ببينيم حق در نظر چي باشه!!

    ممکن است انسان عضو "مجمع تشخيص مصلحت نظام" باشد ولي اهل "تشخيص مصلحت" نباشد

    اگر ديديم تمامي لشگر کفر، نفاق، زر، زور، تزوير، تبليغ، بهايي، صهيونيست، سلفي، ناصبي، ملي گرا، غرب گرا، سلطنت طلب، اصلاح طلب، سرمايه دار، بي بندوبار، بي درد، نامرد، روشنفکر نما، روحاني نما، متجدد، متحجر، وطن فروش و اپوزسيون با همه توان، متحدانه در مقابل يک جريان ايستاده اند، بدانيم اين جريان، همان حقيقت خالص و نابي است که در آرزو و انتظارش بوده ايم. .السلام

    پاسخ

    اين شيوه استدلال شما خيلي عجيب است.در ضمن شما مجتهدي؟چقدر درس دين خواندي؟چهارتا روايت به ما بفرما كه همه را كافر پنداشتي؟حتما از نظر شما اكثريت مراجع هم جزو اين گروه مقابل هستند.در ضمن استدلال شما يك ايراد كلي عقلي هم دارد كه خواستي با نفي ديگران به اثبات يك جريان برسي.اگر ممكن است محاسن اين جريان را هم بفرماييد تا ملت روشن شوند.

    سلام روح الله جان، انصافا خوب نوشتي، چرا به جمع ما نمي پيوندي و در وبلاگ گروهي ستاد سبز درخواست عضويت نميدي، من و بچه ها منتظرت هستيم.

    www.setadsabz.parsiblog.com

    سلام
    به جاي آقاي هاشمي افراد گردن کلفت تري نظير رضازاده در اين مراسم شرکت کردند!!
    اصلا نفميديم کي تو مهندس شدي مهندس!
    موفق باشي رفيق
    پاسخ

    در گردن كلفتي امثال رضازاده شكي نيست
    اول نظرم منظورم (خوبي آقا؟) بود

    سلام.خوب آقا؟
    سايه ات خيلي سنگين شده مهندس. قبلا بيشتر به ما سر مي زدي.

    مطالبت عاليه و با همشون موافقم.

    راستي ممنون از لطفي كه به من داشتي! شناگر ماهريم، آب گيرم نمياد

    موفق و پيروز باشي