سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/1/25
10:42 عصر

فاطمیه تجمع ها!

بدست روح اله ریاضی در دسته

فاطمیه امسال را باید فاطمیه تجمع ها بنامیم.فکر می کنم در حدود 10 الی 15 میدان شهر را به دلیل تجمع فاطمی و ... بستند.خدا می داند چقدر مسیر تردد آدم ها دور شد و چقدر این بی نظمی در شهر جاری و ساری شد.قبل از یکی از این تجمع ها که از میدان امام خمینی قرار بود شروع شود از آنجا رد می شدم.جماعتی تا وسط خیابان ایستاده بودند و پوستر و پرچم و ... به ماشین های خواهان ، می چسباندند.چند متر آن طرف تر هم سرباز راهنمایی و رانندگی ای بود که این همه بی قانونی(بستن خیابان و چسبانندن پوستر روی شیشه و ...) را می دید و نمی توانست حرفی بزند.

خیلی دوست ندارم وارد فاز این جور حرف ها بشوم، ریزه خوار حضرت زهرا و اهل بیت هستم اگر قبول کنند، ولی معنی این جور کارها را نمی فهمم.حداقل اش عاشورا و تاسوعا یک سابقه و اقبال مردمی دارد ولی فاطمیه گویی از جاهای دیگر دارد بزرگ می شود.حتما بعد از جا افتادن فاطمیه می خواهند سراغ برنامه های دیگر بروند.تجمع و بستن این همه میدان در شهر، ترغیب مردم به شرکت در آنها و ... امیدوارم واقعا تاثیری که مدنظرشان است را به همراه داشته باشد. خاطره ای از علامه طباطبایی که به نحوی به این موضوع مربوط می شود:

می گویند ایشان تمام روزهای سال را به درس و بحث و مطالعه مشغول بود. یک زمانی چشم دردی می گیرند و نذر می کنند که اگر شفا یافتند، روز عاشورا را به حرمت امام حسین(ع) درس و مطالعه را تعطیل کنند و پس از آن فقط در روز عاشورا تعطیل می کردند.


92/1/22
11:59 صبح

وقتی فیلم شبیه زندگی می شود-1

بدست روح اله ریاضی در دسته کلوپ فیلمی ها

پیش نوشت: یکی از علایق من دیدن فیلم و بعدش صحبت و بحث کردن در مورد محتوای آن است.به خصوص که فیلم محتوایی داشته باشد و ذهن را درگیر کند.

فیلم jagten که به انگلیسی می شود the hunt  از کارگردان دانمارکی توماس وینتربرگ از آن شاهکارهایی است که باید آن را دید. ترجیح می دهم بعد از آنکه دوستان اهل فیلم دیدن ، این گزینه را مشاهده کردند در موردش هفته بعد بنویسم.

لینک های دانلود فیلم در اینجا و اینجا و اینجا موجود است.زیرنویس اش را هم در سایت های زیرنویس فارسی مانند farsisubtitle , subscene می توانید پیدا کنید.

بعد از دیدن فیلم، خواندن این دو نقد هم خالی از لطف نیست.این و این.

فعلا