سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/12/13
8:23 عصر

شناسایی عامل جنایات کهریزک و کوی و ...

بدست روح اله ریاضی در دسته

یه نگاه به قیافه اش بندازید.ببینید چطور خجالت کشیده.
همین یعنی گناهکاره! بی گناهان که خجالت نمی کشند.


88/12/13
2:42 عصر

همراهان پیامبر!

بدست روح اله ریاضی در دسته

محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم
بعضی ها معتقدند ما دقیقا عکس گفته این آیه حرکت می کنیم.
ان شاا... امروز به اصل این آیه برگردیم.

88/12/12
9:3 صبح

فیلم بدون فیلمنامه نویس!

بدست روح اله ریاضی در دسته

دیشب به دیدن فیلمی رفته بودیم که فیلمنامه نویس نداشت.به نظر می رسید فیلم الهامی،‌رویایی و یا از این جور چیزها باشد.
اما واقعیت آن بود که به دلیل آنکه فیلمنامه نویس از کشتی نظام خارج شده بود و به دلیل آنکه سیاست ما عین همه چیز ماست جز دیانت ما،‌اسم فیلمنامه نویس باید حتما حذف می شده، و الا فیلم هیچ وقت اکران نمی شد.
حالا جای شکرش باقی است که اسم جواد شمقدری را جای فیلمنامه نویس نزده بودند.
کاری که سالها با آیت الله منتظری کردند.و بسیاری از ایده ها و سمت های ایشان را به اسم این و آن زدند.
حالا هم که افتادند به جان سران اصلاح طلب و به عکسشان هم رحم نمی کنند.رییس دولتهای 16 ساله نظام جمهوری اسلامی را به دلیل برخی مخالفت ها می خواهند حذف کنند.
احتمالا می خواهند این شعر شاعر معروف را پیاده سازی کنند که از دل برود هر آنکه از دیده برفت.
اما جدای اینکه این کار خیلی بچه گانه است،‌آقایان یک نکته مهم را فراموش کردند.و آن اینکه اختیار قلوب در دست دیگری است.

88/12/11
2:31 عصر

خطرناکتر از نادانی

بدست روح اله ریاضی در دسته

«دانش ناقص از نادانی خطرناک تر است»
جمله بالا که نمی دانم از کیست را در کتاب «پنجمین فرمان» خواندم.
نسبتا عاقلانه است و به نظر می رسد گروهی در کشور ما در حال پیاده سازی آن هستند.یعنی به جای اینکه دانش ناقص را به دانش کامل سوق دهند ،اهتمام ورزیده اند که همه را نادان کنند.


88/12/10
12:13 عصر

مروجان تک اندیشی!

بدست روح اله ریاضی در دسته

یکی از مهمترین رویه های حکومت مداران ما حداقل در سی سال گذشته ، تبلیغ و تبیین پدیده ای به نام Group think بوده است.یعنی یک جمعیتی که همه یک جور فکر می کنند و این یک جور فکر کردن را نه تنها مذموم نمی دانند که آن را به صورت فضیلت نشان می دهند و تبلیغ می کنند و هر کس که به نحوی بخواهد یا این تک فکری و تک اندیشی طرفه مخالفتی بکند با او به انحای مختلف برخورد می کنند تا نتایجی که طی این سی سال به آن رسیده اند را دوباره تداعی کنند.برای همین افرادی که می خواستند سدشکن این پدیده ایستا و مخرب باشند را چارهای جز برگزیدن یک از دو راه زیر نبوده است.
1- طرف بعد از کلی رنج و مرارت ؛‌از زندان و توهین و تحقیر گرفته تا تهدید نزدیکانش و ...، عطای ابراز اندیشه متفاوت را به لقایش بخشیده و می بیند که قادر به پرداختن هزینه این متفاوت اندیشیدن نیست ،‌و از طرفی به دلایلی که خودش از آن آگاه است، نمی خواهد کشور را ترک کند.لذا در عین اتخاذ سیاست سکوت، تقریبا از تمامی حقوق دولتی و حکومتی اش هم محروم می شود و تقریبا از صحنه روزگار محو.
2- برای این گروه از افراد همان برخوردها و نتایج حاصل می شود با این تفاوت که دیگر تاب تحمل در کشور را ندارد و به آن سوی آب می رود.یا به مخالفت و انتقاد می پردازد و یا به کارهایی جز آن.در صورتی که به انتقاد بپردازد مجریان پروژه گروپ تینک، با هزار شوق و رغبت طرف را بزرگش می کنند که دیدید این بابا به دنبال اصلاح و تغییر و گونه دیگر اندیشیدن نبود و ما راست می گفتیم و می خواست براندازی و کودتا و ... بکند.(پروژه کیهانی و بیست و سی محور)
تا به حال و در دوره های مختلف از اوایل انقلاب این رویه تقریبا به صورت مداوم انجام می پذیرفته و عناصر مبلغ این تک فکری و تک اندیشی سرخوش از رویه شان به حیات سیاسی و تبلیغ این تک اندیشی شان می پرداختند.
اما رویه ای که از انتخابات اخیر در جامعه صورت گرفته و باید مهمترین پرچمدارش را هم مهندس موسوی بدانیم، راه سومی را در پیش گرفته اند که می توان از آن تعبیر به Group shift کرد که معنایش این است که ضمن عضویت در گروه تمام تلاش خود را می کنیم که افکار و اندیشه های غلط را اصلاح کنیم.
البته قطعا به برخی اندیشه های مهندس موسوی و ... اشکالاتی وارد است اما نباید این را از نظر دور داشت که چنین رویه ای جدید و ابتکاری است و از عکس العمل های مروجان پدیده تک اندیشی این گونه بر می آید که طاقتشان طاق شده و می خواهند به گونه ای مانع استمرار و تثبیت چنین تفکری شوند.
لذا مدام در حال تلاش اند تا یا به گونه ای این جریان را به بیگانگان نسبت دهند و مدام از مرزبندی با دشمن صحبت کنند، یا کاری کنند که این افراد سرشناس به خارج بروند و یا به گونه ای به سکوت بیافتند.یا مدام از تمام شدن فرصت برگشتشان دم می زنند و گاه تهدید به دستگیری
برای همین هربار که مهندس بیانیه می نویسد و یا مصاحبه ای می کند،‌چونان مارگزیده به خود می پیچند و دهانشان را باز می کنند و ....

88/12/8
10:56 صبح

کشتی نجات واقعی!

بدست روح اله ریاضی در دسته

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

همانا حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است.


88/12/7
6:13 عصر

در فضای چهارسال قبل

بدست روح اله ریاضی در دسته

مناظره دیشب آقای دکتر نوبخت با دکتر داوری یادآور مناظره خرداد ماه 84 وی با دکتر خوش چهره بود؛ مناظره ای که در آن دکتر خوش چهره به عنوان نماینده اقتصادی دکتر احمدی نژاد در آن شرکت کرده بود و خواسته و یا ناخواسته نوع سخنان دکتر نوبخت به جلب رای بیشتر برای دکتر احمدی نژاد منجر شد.
در آن مناظره در حالی که یک طرف انتخابات، کارنامه مشخصی داشت و می شد به عیب ها و قوت های آن پرداخت، اما طرف دیگر به جز دو سال حضور در شهرداری که اصلا قابل قیاس با اداره یک وزارتخانه رده دوم هم نیست،‌سابقه قابل عرضه و دفاعی نداشت و به سختی می شد از چنان دیکته نانوشته ای غلط واضح گرفت.
برای همین هم دکتر نوبخت به تمسخر فعالیت های احمدی نژاد در شهرداری پرداخت و نتیجه آن شد که سکوت دکتر خوش چهره به نفع کاندیدایی تمام شد که ناشناخته تر و البته منتقد غلط های طرف مقابل بود.
اما دیشب در حالی مناظره برگزار شد که نماینده تلویحی دولت به جای دکتر خوش چهره ؛که استاد یکی از دانشگاه های معتبر کشور و نماینده مجلس بود و البته امروز به جمع منتقدین اقتصادی دکتر احمدی نژاد پیوسته و تا حدی برخی انتقادهای همان مناظره را پذیرفته، فردی بود که می خواست به سیاق چهار سال گذشته به دیکته حریف حمله کند و با بافتن آسمان به ریسمان و تحلیل و تفسیر ،آنها را در امر توسعه و برنامه ریزی و امور اقتصادی ناکارآمد و نالایق و گاه خیانت کار نشان دهد.
در صورتی که دیگر امروز دولت دکتر احمدی نژاد خود دارای دیکته ای است که نمی شود صرفا با پر غلط جلوه دادن دیکته های دیگران ،نمره قبولی برای آن دست و پا کرد.
متاسفانه دولت نهم کارنامه مشخصی در بسیاری از امور از جمله اقتصاد ندارد،‌ و طرفداران آن به جای تحلیل و عیب یابی از اقدامات انجام شده و اصلاح آن ،به دنبال ایجاد توهم منجی و تحلیل هایی هستند که اگرچه می تواند طرفدارانشان را تا حدودی قانع نگه دارد ،ولی ریشه علمی و استدلالی کمی دارد.
بهترین قسمت مناظره دیشب آنجایی بود که دکتر نوبخت در جواب برخی انتقادها نسبت به مبنای برنامه ریزی ها به دکتر داوری گفت که اگر با برنامه چهارم مخالف بودید ،‌برای آن اصلاحیه می آوردید و بعد از تصویب مجلس آن را اجرا می کردید.
در حالی که اولین تجربه بودجه نویسی دولت آن چنان عجیب و توصیفی است که صدای نمایندگان اصولگرا را هم درآورده است.
در حقیقت دولتمردان می خواهند هنوز هم با انتقاد از این و آن و البته رها کردن خودشان از هرگونه قید و بند و پاسخ گویی،‌ و با بازی کردن با اعداد و ارقام و گاه بی اهمیت جلوه دادن آنها ،کار را به پیش ببرند، و گاه در این مساله آنقدر شور می شوند که به اعتقاد برخی ،اقداماتشان از بزرگترین برچسب هایی که به رقبایشان می زدند هم مخرب تر هست.

88/12/6
8:4 عصر

اگر اصول گرا نیستید، لااقل آزاده باشید!

بدست روح اله ریاضی در دسته

ما به جای شما خجالت کشیدیم.آب شدیم و اشک و صد نم.چه شب ها که بعد از دیدارمان با دانشجویان کتک خورده و اهانت شنیده،‌ تا پاسی از شب ،گریه و انابه نکردیم. چه نقل قول ها را که در سینه نگاه داشتیم و دم نزدیم.
اما امروز که سهم کوچکی از شنیده های ما به عرصه تصویر آمد و فیلم کوی دانشگاهی که دل رهبر را هم خون کرد منتشر شد، لال مانی گرفته اید.
یا به طرز سخیفی درصدد توجیه آن هستید.
چگونه می شود نماینده مجلسی که قبل از انتخابات می داند چه کسی با چه درصدی برنده است،‌ نایب رییس مجلسی که درس اخلاق می دهد و بارها به او به چشم یک شخص متقی و عالم اخلاق نگریستم،‌ نمایندگان اصول گرایی که خود در شب آن حادثه به داد دانشجویان دستگیر شده شتافته بودند و برخی که در سایت هایشان به صورت نمادین به دنبال رفع شبهه و اتهام از نظام هستند،‌ از حوادث کوی و امثال آن بی خبر باشند و حالا بعد از افتادن پرده و در شرف ریختن طشت رسوایی،بعد از سه روز از پخش فیلم زنده و مستند حمله به کوی دانشگاه خفه خون گرفته باشند.
خبری از خطیب جمعه روزهای نه چندان دور گذشته نیست که بغض کرده در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی حدیث پیامبر را مسبب گریه هایمان می کرد که «مسلمان نیست کسی که سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد» و اگر هم از او خبری باشد دستور او به برخورد بیشتر و بی رحمانه تر است.
آقای ابوترابی!،‌توکلی !،‌زاکانی! و نمایندگان بیانیه های دویست و چند امضایی تشکر و تقدیر و تبریک!،‌ بر پشته ی کدام توهین و تحقیر و ضرب و شتم و هتک آبروی اسلام و پیامبر و ... تکیه زده اید که فراموشی وجودتان را گرفته.
آقایان اصولگرایی که دم از حفظ نظام و ولایت و ... می زنید و از توطئه دشمن سخن می گویید.
ای کاش به سان ما در شبهای دور و نزدیک ،‌از خداوند قادر متعال طلب عفو کنید و البته توبه تان عملی باشد .
از ما آنچه می آمد ،‌انجام دادیم.
یا دل یک دله کنید و حداقل ندایی برآورید که نشان از مردانگی تان باشد، و یا این مسابقه تان برای تخریب همه آن زیبایی های دوست داشنتنی مان چون اصول گرایی و آرمان های امام و انقلاب و اسلام را برای خلوت های آخر شب ما با معبودمان بگذارید.
اگر اصول گرا نیستید، لااقل آزاده باشید.

88/12/5
2:34 عصر

کنکور ارشد انتخابات

بدست روح اله ریاضی در دسته

در ادامه مطلب قبلی درباره شباهت های انتخابات اخیر با برخی حوادث، این دفعه به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد می پردازم.
کنکور ارشد امسال در روزهای 28 تا 30 بهمن برگزار شد.سر کنکور هم سوالات را جمع آوری می کنند.معاون سنجش هم اعلام کرده که تا 13 و 14 بهمن کلیدها را می دهند.
بعدش یک بازه زمانی برای اعتراض به سوالات می دهند.یعنی شما بدون داشتن دفترچه و حتی کلید دو هفته باید کاملا همه چی را از حفظ داشته باشید و بعدش بروید انقلاب و سوالات را با رقم نامنصفانه ای بخرید و ادامه ماجرا.
اگر یادتان باشد برخی از نهادهای برگزار کننده و ناظر انتخابات اعلام می کردند که هیچ وظیفه ای ندارند تا آمار صندوق به صندوق را اعلام کنند و حتی تا به امروز به برخی اعتراض ها هنوز جواب نداده اند.(به طورنمونه به برخی سوالاتی که در سایت الف مطرح شد)
در نهایت هم مدیران سرفراز و پیروز در مصاحبه با رسانه ها اعلام می کنند که 99 درصد اعتراضات داوطلبان و کاندیداها وارد نبوده.
به تعبیری مرحبا با شما و البته صد مرحبا به داوطلبان و کاندیداهایی که با وجود این دسترسی چکه ای به اطلاعات ،توانسته اند در حدود یک درصد از کار شما غلط بگیرند.
یک زمانی یک آقایی ادعا کرده بود که ما کمترین توقیف مطبوعات را داشتیم.البته بعدا مشخص شد که همون تعداد نشریه توقیف شده،‌مجوزشان را در دولت قبل گرفته بودند و آن دولت آنقدر مجوز نداده بود که توقیف کند.

88/12/5
10:6 صبح

به امید نابودی تفکر ریگی

بدست روح اله ریاضی در دسته

اگرچه هنوز هم نفهمیدم که کجای عملیات دستگیری ریگی پیچیده و سطح بالا بوده، اما دستگیری و به سزای اعمال رسیدن کسی که دست به قتل و ارعاب و ... می زند و تصویری خشن از دین ارائه می کند ، جای تبریک دارد.
امیدوارم که روزی ، ریگی های داخلی و مروجان و مسببان خشونت و قتل و تجاوز هم به سزای اعمالشان برسند و اسلام عزیز از گزند تفکرات طالبانی داخلی و خارجی رهایی یابد و چنین تفکراتی به موزه تاریخ سپرده شود.

<      1   2   3      >