سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/24
2:31 عصر

دو سوال از علی لاریجانی

بدست روح اله ریاضی در دسته

فردای انتشار نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی،علی لاریجانی در مقام ریاست مجلس عنوان کرد که آنچه در نامه کروبی در مورد مساله تجاوز به زندانیان آمده است باید مورد بررسی قرار گیرد تا صحت و سقم آن مشخص شود.

اما پس از گذشت کمتر از 48 ساعت، رییس مجلس مساله تجاوز به زندانیان را کذب محض خواند.

کروبی هم بیکار ننشست و در مصاحبه ای ضمن حمله به لاریجانی از او پرسید که چطور ظرف چنین مدت کوتاهی به این نتیجه رسیده است.و همچنین چرا از او در این مورد سوالی پرسیده نشده است.

لاریجانی هم در نامه ای که امروز منتظر شده،خطاب به سوالات کروبی نوشته:

«اگر دقت می فرمودید بنده عرض کردم این سنخ اطلاعات از یکماه پیش در سایتها مطرح بود و اطلاعاتی هم به ما رسیده بود. کمیته به همه این موارد در طول این مدت رسیدگی نمود و بیش از صد مورد یا به کمیته مراجعه و یا کمیته به آنها مراجعه نموده بود. توجه دارید به دلیل اهمیت موضوع دو کمیته موازی هم کار را دنبال کردند لذا مطالبی که شما مطرح کردید به خلاف آنچه ما را متهم نمودید به هیچ وجه شتابزده نبوده و کمیته نتیجه بررسیهای خود را اعلام کرد.
...

فرموده اید کاش رئیس مجلس قبل از اعلام نظر کمیته با من تماس می گرفت. بله اگر جنابعالی علنی موضع نمی گرفتید و قبلاً طی تماسی به کمیته موضوع را می فرمودید قطعاً با شما تماس می گرفتند ولی ظاهراً شما نیازی به این امر ندیدید و اعلام موضع کردید. اگر بحث شتابزدگی در میان باشد این اقدام شما شتابزده بود که قبل از رسیدگی در مرجعی یا قوه قضائیه و یا مجلس اعلام موضع کردید

 

اما دو سوالی که بعد از این نامه جادارد ازآقای لاریجانی پرسیده شود.

 

مجلسی که هنوز نمی تواند در مورد ماجرای حمله به کوی دانشگاه نظر دهد،مجلسی که تازه بعد از دوماه توانسته با برخی زندانیان سیاسی در بند دیدار کند، مجلسی که برخی اعضای کمیته پی گیری مسائل به وجود آمده اعتراف کرده اند که دستگاه های مسوول در دادن اطلاعات کارشکنی می کنند، چگونه در مورد مساله تجاوز به این قاطعیت رسیده که کذب محض است.در حالی که خود رییس قوه قضاییه به این قاطعیت پاسخ نداده و عنوان کرده که در زندان های تحت پوشش آنها چنین اتفاقی نیافتاده و چه کسی است که نداند زندانهایی چون کهریزک و ... تحت پوشش قوه قضاییه نبودند.

به فرض صحت تحقیقات مجلس در این زمینه از نظر شما اینکه نتیجه تحقیقات دقیقا فردای دستور رسیدگی تان ریالبه دست شما برسد و به اطلاع عموم برسانید عجیب نیست.

به راستی از دوشنبه تا چهارشنبه چگونه بررسی شود تبدیل به کذب محض است شد.

سوال دوم هم اینکه نوشته اید چون آقای کروبی نامه اش را علنی کرد لذا با او تماس نگرفتید

آقای لاریجانی

شما که فلسفه خواندید چرا این گونه استدلال می کنید.

چنین مساله ای را بااین لج و لجبازی کودکانه می خواهید شفاف سازید؟

در ضمن فراموش نکرده ایم که در برابر درخواست برخی نمایندگان در جلسه رای اعتماد به علی کردان مبنی بر غیر علنی کردن جلسه،شما فرمودید که ما چیزی برای پنهان کردن ار مردم نداریم.

حالا این جوابی که به آقای کروبی داده اید نشان می دهد که یا آن روز چیزی نداشتید و یا بستگی دارد که منفعت تان چه  اقتضایی بفرماید.

 

واقعیت امر این است که همه ما دوست داریم چنین مساله ای دروغ باشد ولی روشی که شما و برخی دوستانتان در پیش گرفته اید نه به اقناع افکار عمومی خواهد انجامید و نه بر صداقت شما نشانه دارد