سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/9
3:5 عصر

ما دینمان را از شما نگرفتیم

بدست روح اله ریاضی در دسته

ما می گوییم دین ما کاملترین دین است.آنچه بشر برای سعادتش تا آخر دنیا لازم داشته،در دین ما و معارفش بیان شده.ما می گوییم پیامبر ما و 13 معصومی که در ادامه راه او آمده اند و شالوده مذهب ما را تشکیل دادند،کاملترین انسانهایی هستند که در طول حیات بشر ،زمین به چشم خود دیده است.

اینها را همین جوری نمی گوییم،حاصل کلی مطالعه و پای درس این و آن نشستن و تفکر است.امروزش هم به همین راه می رویم.روی داشته هایمان هم اصلا تعصب کورکورانه نداریم.اگر روزی راه بهتری پیدا کردیم و از آن بالاتر، اگر روزی به این رسیدیم که این دین و مذهب در جایی عیب و نقص دارد،‌بی خیالش می شویم.

امامان ما هم اهل کرامتند و هم اهل تفکر.با مس را طلا کردن و خورشید را غروب دادن حاکم دنیا نشدند. هم حاکم دل هستند و هم مراد عقل.تاریخ امامان ما پر است از مباحثه های علمی با پیروان مکاتب دیگر.

گفته اند ندانستن عیب نیست و نپرسیدن عیب است.

گفته اند بپرسید از ما ،آنچه در آسمانها و زمین است.

گفته اند یک ساعت تفکر بهتر از فلان ساعت عبادت است.

اصلا هیچ دینی را پیدا نمی کنید که به اندازه مکتب ما به تفکر دعوت کند.اصلا در دین ما مسلمان شناسنامه ای پشیزی نمی ارزد.اصول دین ما فقط بر مبنای استدلال عقلی که به باور قلبی می انجامد، پذیرفته می شود.

تا به امروز هم اگر از این نظام حمایت کردیم و در برخی موارد به مصلحت سکوت،به خاطر آن بوده که اصلش را در امتداد همان راه می دیدیم.

و الا ما که نوکر و مواجب بگیر هیچ کس نیستیم.اول به دنیا آمدنمان ندای اذان در گوشمان پیچید و آخرش هم به فضل الهی نام زیبای امامانمان.

اوایل این انقلاب اگر من نوعی نبودم ،‌دیدم و شنیدم و خوانده ام که منتسبان این نظام و سران فکری اش ،‌چگونه با بزرگان دیگر مکاتب فکری مناظره برگزار می کردند.

برای ما عمامه به سرو تسبیح به دست و ریش به صورت و مدام از امام زمان(عج) سخن راندن، ملاک دین و دینداری نیست.از آن بدتر از اینکه عده ای دین را دکان هوا و هوسشان کنند ، آزرده می شویم.

برفرض که کسی فقیه نگهبان باشدو لباس پیغمبر بر تنش.وقتی نمی تواند جلوی هوای نفسش را بگیرد و بر حسب وظیفه ای که قانون بر عهده اش گذاشته،‌از کاندیدای خاصی حمایت نکند،برای ما به اندازه همان که امیرالمومنین در مورد ارزش حکومت در نظرش فرمود هم نمی ارزد چنین فردی.

برفرض با وجود کهولت سن، فراموش کرده باشد مرگ را، ما که می دانیم مرگ به دنبالمان است ،‌برای همین برای دنیای دیگری خودمان را خسران زده دنیا و آخرت نمی کنیم.واقعا به قول امام صادق(ع)،چقدر این انسانها بدبختند!

اگر عنایت خدا و بقیه ا... و خون شهیدان و دعای بزرگان و اراده مردم نبود، که شما حتی نمی توانسیتد یک نامه بنویسید.یادتان رفته که پیر جماران خطابتان کرد که از عهده اداره دکان نانوایی در شهرستان دورافتاده هم بر نمی آیید؟

زمانی یک عده آدم سفله! چماق خلافت را برداشتند و تیشه به ریشه حقیقتی که بنیانگذارش پیغمبر خاتم بود، زدند.

حالا هم احمقان امروز با چماق ولایت می خواهند همین کار را با نظام و انقلابی بکنند که امام(ره)عزیز در ادامه همان مسیر پیغمبر خاتم بنایش نهاد.

تا فرصت باقی است و ما در صلح حسنی مان ،جام زهر می نوشیم،‌سواستفاده تان از دین و دعوتتان به جهل و بی عقلی را رها سازید.اگر تقوای لازم در اداره امور ودیعه گذاشته در نزدتان را ندارید، آن را به اهلش بسپارید ، که اگر روزی بخواهید در لباس دین، چون یزیدیان عمل کنید،ما هم اگر قابلمان بدانند، چون سپاهیان امام زمان(عج)، و برحسب وظیفه ای که داریم، به شما خواهیم تاخت و پرچم نصرمن ا... و فتح قریب را بر بام دلهایمان به احتزاز در خواهیم آورد.