سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/2/12
10:54 صبح

جفا به شهید مطهری!

بدست روح اله ریاضی در دسته

به طور کلی یکی از ظلم هایی که به افراد در گذشته در کشور ما می شود،‌ما به ازا و معادل امروزی سازی از آنهاست.که ریشه در نگاه واپس گرای تاریخی و همچنین حس نوستالژیک ما ایرانی ها دارد.
وقتی در حوزه تفکر این کار انجام می شود واقعا بیشتر از سایر حوزه ها علامت سوالها در ذهن انسان ردیف می شود.در طول تاریخ تفکر افراد بسیاری بودند که ادامه دهنده و شاگرد برخی متفکرین بودند، اما هیچ گاه ادعا نمی شود که فلانی ، همان فرد درگذشته است که اگر امروز بود همین کار را می کرد.چون تفکر ،تقلیدبردار و یا شباهت محض آفرین نیست؛ که در آن صورت متوقف خواهد شد.
یکی از بزرگترین جفاهایی که سالیان زیادی است در مورد شهیدبزرگوار مطهری انجام می گیرد،‌تشبیه آیت الله مصباح به مطهری زمان است.بحث بر سر بزرگی و کوچکی این افراد نیست، شاید حتی عده ای بر این باور باشند که جناب مصباح بسیار از شهید مطهری جلوتر و متفکرتر هستند،‌بلکه بحث بر سر این است که اولا نمی شود در حوزه تفکر چنین احکامی کلی صادر کرد و در ثانی با وجود این تناقضات آشکاری که در نوع نگاه و ایدئولوژی و ... این آقایان با هم وجود دارد؛به طور نمونه اگر به مباحث فلسفه اخلاق(که در این وبلاگ هم به آن پرداخته شد)، آزادی عقیده و ... مراجعه کنید ،مشاهده خواهید کرد که نظرات این دو بزرگوار در برخی جهات کاملا در نقطه مقابل هم قرار دارند.
حالا وقتی آش بیش از حد شور می شود که برگزیدگان جشنواره حکمت مطهر افرادی چون آقایان سعیدی(نماینده ولی فقیه در سپاه) و مصلحی(وزیر اطلاعات) باشند.
خداوند شهید بزرگوار مطهری را در رحمت بیکرانش جاودان بدارد و توفیقی به ما عنایت کند تا آنچه از اندیشه های ایشان به یغما رفته و با این بدل سازی ها در شرف انهدام هست را بتوانیم درک کرده و به تشنگان حقیقت منتقل کنیم.