• وبلاگ : سي و يك شب
  • يادداشت : خيانت به دين
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سعيدي 

    مگر مي توان همه اجزاي دين را حكومتي كرد؟... در فلسفه سياسي اسلام، مشروعيت حكومت به اجراي دين است و اگر حكومتي از اجراي احكام ديني سر باز زد، فاقد مشروعيت است...

    اين بحثها به كنار كه جايش اينجا نيست...

    وبلاگ شما را ديدم.

    سير تحولي جالبي داشت

    آن زمانتان را ديدم و اين زمانتان...

    به قول يك انديشمندي، واقعيت ها جدا از حقيقت ها هستند اما گاه اين واقعيت ها چنان بر افراد جلوه مي كنند كه فكرشان دگرگون مي شود و حقيقت را نيز ديگرگون مي يابند. چنان واقعيت خود را غلبه ميدهد كه فرد آن واقعيت را نشان مشروعيت رفتار مي پندارد. رفتاري ناشيانه از سوي برخي افراد موجب مي شود كه انسانهايي فكر كنند كه مشروعيت يك نظام سياسي بر فنا مستقر است.

    در حوزه فلسفه سياسي دو مفهوم اساسي وجود دارد: مشروعيت (كه يك مفهوم سياسي و حقوقي است) و كارايي (كه يك مفهوم مديريتي است)

    ممكن است يك نظام سياسي مشروعيت نداشته باشد، ولي به دليل كارايي نظاممند آن،‏ جامعه كم كم احساس كند كه اين نظام داراي مشروعيت است و به تدريج افراد عدم مشروعيت را فراموش مي كنند. در مقابل گاه يك نظام مشروعيت دارد اما به جهت نقصان كارايي، جامعه يا افرادي به تدريج در مشروعيت آن تشكيك مي كنند؛ برخي با غرض قبلي (همچون سروش) و برخي بدون هيچ غرضي و تنها متاثر از واقعيات و بدون تفحص دليل (حال و روز بسياري از ما)

    + محمود 
    اين يك حرفت ديگه انصافا دست مريزاد داشت

    فعلا اين حرفهايي كه ميزنيد مسموع نيست !!!

    سلام

    ايول ...به اين ميگن يه تعبير درست و منطق

    -------------------

    به روزم