• وبلاگ : سي و يك شب
  • يادداشت : وزيري که نمي خواهد دوباره سرباز شود!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    در ادامه‌ي بحث «مراقب خودت باش»:
    يك مطلب ديگر را هم شما خيلي روي آن تأكيد داريد كه «آيا چون اين جمله از فرهنگ اومانيستي غرب آمده پس نپذيريم؟» دقت كنيد استدلال بنده يك هسته‌ي اصلي دارد و آن حذف نام خدا در هنگام خداحافظي و معطوف شدن توجه از خدا به خود است كه به نظر بنده اين يك بدعت است اما براي اين استدلال شاهد مثال آورده‌ام كه مثلاً اين از فرهنگ خودمحور غرب منشعب شده است. شما تمركزتان روي اصل استدلال باشد نه روي شاهد مثال. چه بسا همين فرهنگ اومانيستي خيلي ويژگي‌هاي خوبي هم دارد كه مورد تأييد اسلام نيز هست. مثل احترام به انسان و احترام به حقوق آن كه غربي‌ها اين عزت و احترامي كه به حقوق خودشان مي‌گذارند از دل همين اومانسيم يا هيومنيزم در آورده‌اند. پاشنه‌ي استدلال بنده اين نيست كه چون از اومانيست آمده پس غلط است، بلكه عرض بنده اين است كه چون خود جايگزين خدا شده است امر غلطي است.

    نكته ديگري كه اساتيد بنده به آن تأكيد داشته‌اند اين است كه روي نظر خودم خيلي تأكيد نكنم كه خداي ناكرده بحث به مراء و جدل كشيده نشود و براي آراء ديگران احترام قائل باشم لذا جمله‌ي پايان بنده كه عرض كردم تصميم گيري بين دو جمله‌ي «مراقبت خودت باش» و «خداحافظ» با صلاح ديد شماست ناظر بر اين توصيه‌ي بزرگان است

    وقتي بي اخلاقي و چاپلوسي نزد بعضي ها هنر اعتبار ميشود پاياني جز ندامت ندارند اما سربازي که وزير شود تا ابد هيچي ندار است صفحه شترنج دو رنگ بيشتر ندارد سفيد و سياه... رنگتان بدرنگ است در اين صفحه جايي نيست براي توابين و نادمين خونهاي ريخته شده مختار اگر در زندان نبود در کربلا شهيد شده بود شما دستتان باز بود !!!