• وبلاگ : سي و يك شب
  • يادداشت : مستضعف واقعي!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    با سلام. توقع از آدم اهل استدلال و مطالعه اي چون شما پاسخ به بحث هاست نه حذف اونها اگر چه شايد يه سري ملاحظاتي داريد که بنده به شما حق ميدهم. اما در مورد مستضعف، تعريف شما از يک ديدگاه دست پاييني صحيح است اما سوال اين است که هر کدام از ما انسانها، به چه ميزان در داشتن و يا به دست آوردن ظرفيتي که شما از آن سخن مي رانيد نقش داشته ايم؟ آيا حق انتخابي بوده که به عنوان مثال، بنده بهره ي هوشي 80 داشته باشم و ديگري 180؟ در حقيقت اشکال جهان بيني اسلامي اين است که تمامي پديده ها را پذيرفته و سپس سعي در توجيه آنها دارد که جهان بيني متاثر از اسلام شما هم اين ايراد واضح را با خود بهمراه دارد. چه عواملي دست به دست هم ميدهد که يکي استاد دانشگاه باشد و ديگري مسئول خدماتي؟ آيا هر آنچه از استعداد و پتانسيل ها مي شناسيم، در اين دو شخص يکسان بوده است و يکي به دليل پشتکار بيشتر استاد دانشگاه است و ديگري خدماتي؟ قطعا نه. لذا شخص خدماتي چه گناهي مرتکب شده که به واسطه ي تبعيض الهي در بدو تولد، صاحب بهره ي هوشي پاييني شده و سرانجام زندگي اش بيشتر از اين نيست؟
    پاسخ

    سلام دوست عزيز
    به ياد ندارم مطلبي را حذف كرده باشم غير از توهين صريح كه بعيد مي دانم شما به آن پرداخته باشيد.بهتر است بفرماييد چي را حذف كردم تا من هم ببينم ماجرا چه بوده.
    اين بحثي كه شما مطرح كردي يك كم تخصصيه و اگر جواب چون مني ناقص و قانع نكننده بود بگذارش به حساب بي سوادي ام.
    اولا اينكه خيلي از رشدها اكتسابيه و نه انتصابي.من آدم كم هوشي ديدم كه استاد دانشگاه شده و آدم نابغه اي هم ديدم كه معتاد شده.
    دوم اينكه ادمها به نظرم شبيه گوشي موبايل هستند.تقريبا هيچ گوشي موبايلي نمي تواني پيدا كني كه همه حسن ها را داشته باشد.يكي جي پي اس نداره.يكي سنگينه.يكي زود هنگ مي كنه.يكي دوربينش خوب نيست.بنابراين به نظرم انسانها هم همين هستند.يعني در مجموع انچه در آنها نهاده شده خيلي با هم متفاوت نيست.از آن طرف اگر امتيازي به كسي داده مي شود متعاقبش حسابرسي شديدتري هم مي شود.يك كارمند خدماتي ماكزيمم خطايش عدم خدمت رساني مناسب است اما استاد دانشگاه بايد به تك تك شاگردانش پاسخگو باشد.بي خوابي و زحمتي كه استاد مي كشد را كجا كارمند خدماتي مي تواند متحمل شود.ما معمولا حسن ها را مي بينيم و از آن طرفش غافليم.واقا خود من بعضي وقتها به بي خيالي و فراغ بالي كه آدم هاي معمولي دارند غبطه مي خورم.بهشت اين آدمها تضمين شده تر از امثال من است.